سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجزیه و تحلیل کتاب درسی

تجزیه و تحلیل کتاب درسی

برای خرید بهترین کتاب های درسی و کمک درسی به بانک کتاب کنکور مراجعه کنید 

تجزیه و تحلیل کتاب درسی چیست؟

 

تجزیه و تحلیل کتاب درسی تجزیه و تحلیل سیستماتیک از مواد متنی از جمله ساختار ، تمرکز ، و کمک به یادگیری ویژه است. معلمان ممکن است فرض کنند که متن "مقدس" است و بدون فکر کردن از آن پیروی می کنند یا آن را بی فایده می نویسند. هر دو رویکرد برای دانش آموزان مشکل است. بسیاری از ناشران و نویسندگان کتاب درسی متنهایی را با عناصر مفید تهیه کرده اند ، اگر بخواهیم بفهمیم که آنها چیست هستند.

 

تجزیه و تحلیل کتاب درسی چگونه می تواند به دانش آموزان شما کمک کند؟

 

دانش آموزان در جمعیت یادگیری عمومی ممکن است زمان آسانتری برای "فهمیدن" نحوه استفاده از کتاب درسی نسبت به افراد در آموزش ویژه تحصیلی داشته باشند. با کمک معلم ، مطالب متنی می توانند معنای بیشتری پیدا کنند. اگر ساختار توضیح داده شود ، دانش آموزان می توانند درک بهتری از مکان رفتن در دوره کسب کنند. اگر معلم تمرکز یا تعصب را درک کند ، می تواند در صورت نیاز موارد اضافی یا حذف را برای حفظ تعادل ارائه دهد. اگر کمکهای یادگیری درک شوند ، شانس بهتری برای استفاده دارند.

 

چگونه می توانید تجزیه و تحلیل کتاب درسی را به منظور تأمین نیازهای متنوع یادگیری دانش آموزان پیاده سازی کنید؟

 

وقتی یک کتاب درسی جدید پذیرفته شده است ، می توانید کمک کنید که کارکنان فروش در مورد این کتاب چه بگویند. خواهید فهمید که قصد آنها با سازمان و همچنین ویژگی های خاص کتاب چیست.

اگر کارکنان فروش در دسترس نیست ، به مواد تبلیغاتی نگاهی بیندازید. ببینید از چه چیزی افتخار می کنند. این ممکن است در برنامه ریزی شما مفید باشد.

برای دیدن دامنه و دنباله مطالب ، فهرست مطالب را مطالعه کنید. از دانش آموزان بخواهید با ایده گرفتن از الگوهای موجود ، به این سازمان نگاه کنند. گروه های یادگیری تعاونی می توانند در مقایسه مشاهدات مؤثر باشند. سازمان ممکن است برای یک متن تاریخ صرفاً زمان شناسی باشد ، اما آیا همان مدت زمان در همان تعداد صفحه پوشانده شده است؟ اگر نه ، چرا نه؟ در جغرافیا ، عناوین همه قاره ها هستند؟ یا در کل کشورها چند فصل وجود دارد؟ این در مورد تمرکز نویسندگان متن چیست؟

آیا با نگاهی به عناوین بخش و فصل ، می توانید از تمرکز نویسنده کتاب درسی چیزی بگویید؟ آیا منطقه ای وجود دارد که مورد تأکید قرار می گیرد ، در حالی که دیگری مورد تاکید قرار نمی گیرد؟ به عنوان مثال. آیا در یک متن روانشناسی ، آیا نویسنده با تئوری های شخصیت های مختلف رفتار مساوی می کند؟

دستیارهای ویژه مرتبط با متن چیست؟ غالباً یک متن مطالعات اجتماعی در سطح عالی ارشد مهم است. ممکن است برای معلم و همچنین دانش آموز مرعوب کننده باشد. نسخه معلم ، با همه لوازم جانبی حتی بیشتر از این تحمیل می شود. اگر معلم متن را به خانه ببرد و فقط به قسمت های مؤلف نگاه کند مفید است. به عنوان مثال. اگر چیزهایی را می دانید که جدول زمانی در یک کلاس تاریخ مفید است ، آیا زمان بندی فصل وجود دارد؟ جدول زمانی واحد؟ کدام یک مفید خواهند بود؟ اگر آنها مفید نیستند ، چگونه می توانم آن کمبود را جبران کنم؟

 

 

انواع مختلف آنالیز کتاب درسی چیست؟

 

بسته به هدف از تجزیه و تحلیل ، روش های بسیاری برای تجزیه و تحلیل یک کتاب درسی وجود دارد. خریداران ممکن است بخواهند سطح خواندن ، هزینه ها ، هزینه های جانبی و غیره را بدانند ، اما تحلیل توسط معلم ، که می تواند به راهنمایی کمک کند شامل ساختار متن ، تمرکز نویسنده و مفید بودن آن است. از یادگیری کمک می کند.

 

از کجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تجزیه و تحلیل کتاب درسی پیدا کنید؟

https://ketabkonkour.com/

http://www.englishcompanion.com/pdfDocs/textbookanalysis.pdf